Username:  
Password:  
 
  Create account
  Lost password
  OR
  Login or Connect


Third-party login

Login with an existing account!



You run a Label?

You run Your own Label and want it to appear on sonicsquirrel.net?
All You have to do is:

  1. 1. Create an User account,
  2. 2. then choose 'Create Label',
  3. 3. and finally add Your releases

And why should You do so? Read here!

Released on
 
 
Catalog number
upfree34
 
Playtime: 36:30 - 320kb/s - 68.44 MB
Date released
2011/11/05
Date published
2011/02/02 17:58h
Downloads
879

License

Share



 
Give Love
Give Rubel ?

Release Notes

In SHA own words: The creation of Go starts in 2001 and proceeds through phases, some of them very hard, making the completion difficult. 



Today instead, being aware that building the “inner emptyness” - as Cioran says - is difficult like to organise a wonderful ballett, here it is. 

The concept of Go comes from the homonymous asiatic board game. “It’s a very complex game strategically, even though it has simples rules; An old saying about Go is that no game has ever been played twice, and that could be true considering that there are around 4,63 · 10170 different positions on a Goban 19x19(cit)”.. Go is a sonic match played between Topo Gigio - icon of italian avantgarde - and Doraemon - icon of the Japanese avantgarde. Obviously the resemblance with the english verb “Go” is not accidental.  The album is a concoction of questions, formed by fragments that are meant to muddle up the players strategies, just like in a match.  In Go self sampling and quotes from previous works, not known to the many, are often used, just like how it usually happens during the act of Thinking. 

It should sound like a pile of B sides by Duran Duran put in a electronic NoisePop washingmachine together with some hints from the mentalest italic productions of Gaber, Nannini and Battisti. 

We will see in thirty years time. 

Original italian text: 

La concezione di Go ha radici nel 2001 e procede per fasi , alcune molto dure con varie difficoltà nel terminarla. 

Oggi invece, presa coscienza che costruirsi il vuoto dentro- come dice Cioran- sia difficile come organizzare uno splendido balletto, eccolo qua. 

La tematica di Go è l’omonimo gioco asiatico. 

“È un gioco molto complesso strategicamente malgrado le sue regole semplici; un proverbio del go dice che nessuna partita è mai stata giocata due volte, il che è anche verosimile considerato che ci sono circa 4,63 · 10170  diverse posizioni possibili su un goban 19×19”(cit)..  

Questa partita sonora è giocata fra Topo Gigio – icona dell’ avanguardia Italiana – e Doraemon –icona dell’avanguardia Giapponese.naturalmente la somiglianza con l’inglese “vai” non è casuale. Il disco è un frullato di domande, composto da frammenti  atti a confondere le idee come in una partita. Riaffiorano anche auto campionamenti e citazioni da precedenti lavori poco noti ai piu’, come capita a volte mentre si pensa.  

Dovrebbe suonare come un ammasso di lati B dei Duran Duran messi in una lavatrice noisepop elettronica con accenni alla produzione Italica piu’ folgorata di Gaber, Nannini e Battisti.

Fra trent’anni ne riparleremo.

blog comments powered by Disqus

Embedd this Release on Your page

<iframe src="http://sonicsquirrel.net/link/iframe/0/release/11612/FFFFFF" class="sosq" frameborder="0" height="19" width="88"></iframe>

copy-paste this code somewhere on Your website will create play/download/m3u links like this:
The FFFFFF stands for the hex-background color. Change it when desired.